Lilypie Maternity tickers

Tuesday, June 8, 2010

[tak tahu]

Bismillahirrahmanirrahim... [minta dipimpin hati ini Ya 'Alim]



Dulu; sering saja dizahirkan segala warna-warni jiwa.
Gelap, cerah, pekat, terang, cair, hitam, kelabu, putih... Semua, semuanya...

Kini;

[tak tahu]

Oh Tuhan...
Hujan lebat sudah pudarkan kanvas itu.
Kanvas yang kita bikin bersama;
Penuh warna ceria,
Kini pudar; hilang semua seri,
Hilang semua; mungkin.


Dia tanyakan padaku; kenapa?

[tak tahu]


Aku sendiri bertanya; kenapa?

[tak tahu]


Aku tanyakan pada kau... Kanapa??

[jawapan dangkal, jawapan sangkal]


Oh Tuhan, Ya Tuhan, Sang Cinta Hati...
Apakah mungkin; bukan untuk aku tahu?
Apakah mungkin; bukan perluku?
Ya; Kau beri apa yang aku perlu...

Sang Cinta Hati beri aku dia dan mereka; SYUKURLAH!
Dia bawa kau pergi; sungguh, PASTI ADA HIKMAH!

Jadi sekarang; bersahaja [baca: s.e.n.y.u.m] sajalah--

[Segala Puja Puji hanya untuk Dia; Sang Cinta Hati yang beri aku dia dan mereka]



ALlahu'alam.


[Yang pasti; bukan mudah hidup begini...] :)

No comments: