Lilypie Maternity tickers

Thursday, July 9, 2009

Menelusuri Lembah dan Lukah

Sendiri bertanya:
"Mudah?"

Telah ku telusuri
Lembah dan Lukah
Bukan mudah

Ya, bukan mudah

Perlukan aku tabah
Perlukan aku sabar

Kadang berteman
Kadang berseorangan

Yang memahami kepayahan
menunjuk jalan
Yang dengki meratah hati
menyengat pedih sinis senyuman bermukakan hasad penuh benci

Faham bukan selamanya aku perlu menyusuli jalan ini
Aku mengejar sesuatu di hujung lembah dan lukah
Sesuatu Yang Pasti
Sesuatu Yang Kekal Abadi

Biarkan aku dihimpit perit
dicalar luka
Jatuh
dan bangun kembali
Jatuh
dan bangun lagi
Aku ingin sampai
di hujung lembah dan lukah
Sungguh bukan mudah
Tapi aku ingin sampai
Aku perlu sampai
Untuk aku berjumpa dengannya
Yang Pasti
Yang Kekal Abadi

Firman ALLAH S.W.T:
"Apa yang padamu itu akan hilang lenyap dan apa yang ada pada sisi ALLAH itu kekal selam-lamanya"
(Surah An-Nahl: 96)

No comments: