Thursday, September 18, 2008

Bukan emo lah... (to kak Dyll)

Emo ke? Hmm.. kadang2 terasa jg diri ni agak emo (huhu~), tp bila sebut ttg sahabat, bkn emo ye... Itu penghargaan...

Naheed geram sangat ngan orang yang tak reti menghargai erti sebenar persahabatan. Pernah tak sahabat2 berdepan ngan situasi di bawah:
  1. Sahabat hanya akan ingat kat kita bila dia ada masalah. Masa2 lain dengan suka citanya dia melupakan kita.
  2. Sahabat kita tu share ngan kita rahsia/masalah dia, tapi dia doubt kejujuran kita. (logik tak? hmm...)
  3. Sahabat yang pada dia kita cerita rahsia kita dengan ingatan dia sahabat yang boleh dipercayai, alih2, dia yang heboh2kan pd orang ramai.. huh!
Waah! kegeraman yang memuncak nih! Bulan2 pose ni, nasib baik dikurniakan rasa sabar sedikit tebal... hmm... :)

Apa2 pun dia masih sahabat kita... Manusia buat silap, manusia terhantuk, tapi jangan terhantuk berkali2.. Itu dah bukan terhantuk tu, itu 'menghantuk'.

Semoga memberi pengajaran dan i'tibar..:)

Life is short. Be swift to love. Make haste to be kind.

2 comments:

a.K.u said...

sahabat...masih juga seorang manusia....itu benar...

apapun, jangan terlalu mengharap yang bukan2 pd sahabat....

cukup sekadar dia mampu mengingatkan kita ttg Tuhan...itulah sahabat sebenar...

kalau wat kita lalai, emo etc...x mungkin kan ku gelar itu sahabat....

x sukar dicari...tapi sukar di terima...kerana kita manusia selalunya hanya ambil ape yg kita mahu...terlupa akan ape yang kita perlu....

~wallahu'alam....

nik said...

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan
orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA…

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

wallahu'alam....